Thursday, April 3, 2008

Belle, are you asitalian or italiasian?




Okay, so maybe I didn't wear this outfit all day, and maybe I just changed into it for this post, and maybe my mom said I looked like a whore when I showed her the outfit, and maybe i look emo/depressed/angry/constipated in the photos, but I don't really care. (and yes, there is a random ass toilet in my backyard...and it has Jesus on it...the people who lived in my house before I moved there were crazy-catholics. there is Jesus and Mary stuff everywhere, and my family is Jewish; so we have been trying to get rid of all of it =P)

I've seen a lot of bloggers and people on the streets of NYC rocking the shorts-with-stockings look, so I thought I would try it for myself. I couldn't wear it to school due to my school's wacky dress code, and it was rather cold today. Thats the only problem with the look; in the winter your legs will get cold and in the summer they will get hot but in the spring you don't wear black stockings etc.

I was just fooling around, so I'm not sure if I really pulled off the look or not. What do you think??


tshirt from H&M, sweater from Urban Outfitters, shorts from marshalls, stockings from my mom, shoes from Dollhouse, bag is secondhand.

24 comments:

Stephanie said...

I am so unbelievably jealous of your legs!!! Agh! And yeah, you totally pull off the shorts with tights look. *radiates with jealousy*

Anonymous said...

What one of your readers thinks: you are remarkably beautiful...the outfit looks smashing on you...and you MUST try out for America's Next Top Model, in another year. Sincerely, CR

because im addicted said...

that top shot is fab! looks like an editorial out of a mag!

Zoë said...

haha thanks =P
i love ANTM but I would never go on a reality TV show because they manipulate what you say and take things out of context to add drama, and I wouldnt want that to happen to me, lol

Anonymous said...

:) That's an amazingly mature outlook, on ANTM; and I agree, the producers & the editors decide (on virtually every reality show) whether a person comes out a hero, or a villain...and it all is for the sake of ratings. But good golly, you are certainly lovely enough to be on the show! Be well, sincerely, CR

The Clothes Horse said...

I think you pull the look off nicely. It's a nice option to skirts on windy days. And I think it really works on rainy days. But then again my legs really don't get cold, I guess they're used to dealing with frigid temperatures!

Belle said...

you know ondreyka dragon would probably look the other way if you wore that to school SEEING AS YOU GET AWAY WITH JEANS EVERY OTHER DAY YOU LOSER. i wear a tshirt and she's all on my ass....

yeah i'm with stephanie on this one. if we combined our awesome posting skills and your photography we would be owning everyone you know.

Belle said...

and also, i am a convinient asian--italian when i want to be, asian when i want to be. you know that. xD i thought you were going to use the word i invented today in the post title?

Zoë said...

lol what word? i forgot hahhahah

Elissa said...

I think it looks great. And don't let anything your ma says go to your head.

Amelia said...

Shorts and tights look nice together--and they look especially good, for some reason, with that blindingly white tank top. Cute.

Ediot said...

you did pull it of- real well. gorgeous legs btw

SKYLA said...

You could never look like a whore! That is a complinement btw =) and i wore the shorts and tights look before (lats year) so hopefully that doesn't make me one. hehe. yeah, kepe wearing it and your legs look lo-ve-ly!

Kira Fashion said...

always so beautiful!
i love your looks!

please, keep in touch.

kira

jess said...

your outfit is so cute. i really dig your shoes

Addison said...

your mum is silly- you look AMAZING! love opaques with denim cut offs, seriously cute. and so is that cardi!!! yay for dip-dye!

Tram said...

I think you pulled off the shorts-with-tights look very well, but I think it could be improved with some additional edge..
Not like "whorish" sort of edge (my mom says these things too, urgh) but donning darker shoes (lace up oxfords or something with studs) and a heavier/longer cardigan would have pulled the look...more together. And btw: I think you'd be too good for ANTM!

said...

i love your outfit-- and i dont think you look like a whore at all. haha. and your legs are amazing.. theyre so long, I'm jealous! and i love that toilet shot!

ANN said...

the random toilet is hilarious :D the outfit isn't whoreish!!! anyways, keep up the lovely work! ^^

Sally Jane said...

I like the shorts with tights look.

Andy said...

I really like it! And your legs......OMG!simply perfection.

Jimena said...

i know this comment is a bit old but i still had to say something. first of all you don't look like whore, second, it's a really cute outfit, third, you're stunning!

xxx

Tavi said...

Hey, my family is Jewish too. And we have awkward toilets. And awkward Jesus furnishings...
It was perfect the way you matched the cardigan.
Heads up: If someone sneaks into your closet/dresser tonight and takes all your clothes, making a pit stop at the washer and hamper to get things she will wash later, it's just me. =)

Trains and Sewing Machines said...

I love the outfit. I think it's fabulous